A Királyegyházi Cementgyár együttműködésre lép a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karával
Rádió 1 - Baranyai Mozaik, 2016.03.31. 13.00.
Mv: Kellemes szép estét kívánok a hallgatóknak! Ez a Baranyai Mozaik. A mikrofonnál a felelős szerkesztő, H. Horváth László. Beszélgető partnerem Zadravecz Zsófia, a LAFARGE Cement Magyarország Kft. marketing kommunikációs vezetője. Jó estét kívánok.
Zadravecz Zsófia, marketing kommunikációs vezető, LAFARGE Cement Magyarország Kft.: Jó estét kívánok. Köszöntöm a hallgatókat.
Mv: A Királyegyházi Cementgyár együttműködésre lép a PTE Művészeti Karával. Erről beszélgetünk a következő percekben. Mindez ugye a Beton Design Projekt keretében fog megvalósulni.
Zadravecz Zsófia: A Királyegyházi Cementgyár már indulása óta nagyon fontosnak tartja, hogy támogassa ugye a beton design témakörét. Ebben a népszerűsítő folyamatban több jó gyakorlat is volt az elmúlt években. Ugye két szövetséggel is együttműködünk, a Cement, Beton és Mészipari Szövetséggel, illetve a Magyar Betonelem-gyártó Szövetségével ebben a témakörben. Itt már szerveztünk országos szinten beton kupát, építettünk közösen önkéntességben betonpihenőt, és ami kötődött a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karához, az a tavalyi évben a Beton Arcai 2.0 kiállítás is, ami az apropóját adta annak, hogy a Pécsi Tudományegyetem művészeti karos hallgatói bemutassák a beton design témakörében készített munkáikat. Ez azért is volt egy mérföldkő, mert a tavalyi évben több mint kétezren látták ezt a kiállítást. Tehát kiemelkedő volt a látogatottsága városszinten. Úgyhogy az érdeklődésre mindenféleképpen számot adott, és ennek egy továbblépése ez az ötletpályázat tulajdonképpen, amit közösen írtunk ki a művészeti kar kerámia tanszékével. Ennek az apropóját a 2016-os év adja, hiszen a Királyegyházi Cementgyár idén ünnepli fennállásának ötödik évfordulóját, és úgy gondoltuk, hogy azt a know how, amivel rendelkeznek a hallgatók, azt megpróbáljuk egy ötletpályázat keretében megmutatni, és ösztönözni a hallgatókat arra, hogy olyan ajándéktárgyakat, illetve design termékeket állítsanak elő, amelyek kapcsolódnak a jubileumi évhez. Ugye a tevékenység, a közös együttműködés több rendezvényre is kihat, tehát nemcsak az ötletpályázatra, hanem például szerveztünk már gyártlátogatást idén áprilisban, ahol szép számmal vettek részt a hallgatók, és igen érdeklődők voltak. Többek között a minőségbiztosítási rendszerünkre vonatkozóan is, hiszen ők nap mint nap dolgoznak ezzel az anyaggal. A kerámia tanszék biztosítja számukra a beton designban, hogy kifejtsék gondolataikat, és ez az együttgondolkodás ez tulajdonképpen lehetőséget biztosít a hallgatóknak arra, hogy a legkiemelkedőbb teljesítményeket tudják bemutatni. Az idei évben először rendezzük meg ezt az ötletpályázatot annak a szellemében, hogy ugye a beton a víz után a második leggyakrabban használt alapanyag a világon, és sokoldalúságát figyelembe véve nagyon sok célra használható fel. Így például ajándéktárgyak készítésére is.
Mv: Az elmúlt percekben Zadravecz Zsófiát, a LAFARGE Cement Magyarország Kft. marketing kommuniákciós vezetőjét hallotta. Egy kicsit zenélünk. Aztán pedig folytatódik a Baranyai Mozaik.